کابینت کلاسیک

همه چیز در مورد کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک

کلمه کابینت ریشه فرانسوی دارد، در واقع کابینت معنای قفسه بندی می دهد. در گذشته در کشور ما از گنجه به کار برده می شده است. و از ابتدای قرن بیستم بود که کابینت ها بصورت مدرن در آمدند. با مطالعه ادامه مطلب متوجه خواهید شد کابینت کلاسیک چیست؟ در حققیت با وجود تنوع بسیار در صنعت کابینت سالیان متوالی کابینـت آشپزخانه کلاسیک پر طرفدار ترین سبک کابینت آشپزخانه است. مشخصه اصلی کابینت کلاسیک وجود ستون و سرستون های منبت کاری شده در کنار تاج و زیر چراغ ابزار خورده است که نقطه تمایز کابینت کلاسـیک و کابینت مدرن محسوب می گردد.

انواع کابینت کلاسیک

کابینت های کلاسیک دارای انواع گوناگونی مانند روکش ممبران، روکش چوب و رنگ پلی اورتان است. از آن جایی که این کابینت ها در ردیف هنر های کلاسیـک قرار دارد نوستالژی بودن را یدک می کشد. این سبک از کابینت دارای طرحهای تقریبا پیچیده تری نسبت به مدرن است. و دارای نقش و نگار های بیشتری می باشد.

کابینت کلاسیک چوبی

این سبک کابینت مجلل ترین و لوکس ترین نوع کابینت محسوب می گردد. جنس بدنه داخلی کابیـنت کلاسیک چوبی ام دی اف میباشد و جنس درب ها از چوب طبیعی گردو، راش، گیلاس، بلوط و… و در ضخامت های متفاوت تولید می گردد. درب کابینت کلاسیک چوبی دارای نقش و نگارهای زیبا است. این نقش و نگارها بوسیله دستگاه سی ان سی ایجاد می گردد.

کابینت کلاسیک روکش چوب

کابینت روکش چوب مشابه ترین کابینت به کابینت چوبی می باشد. این نوع کابینت با اسم کابینت طرح چوب نیز شناخته می شود. در بخش بدنه این سبک کابینت از ام دی اف سفید رنگ درجه یک به کار می رود. همچنین جنس درب این کابینت از جنس ام دی اف خام است. در دو طرف این ام دی اف خام یک لایه یک میلی متری روکش چوب طبیعی پرس می شود. پس از پرس شدن این لایه روکش طبیعی چوب درب ها به سایز مورد نظر در می آیند. در مرحله بعدی و به کمک دستگاه سی ان سی ابزاز و نقش مورد نظر روی درب ها اجرا می گردد.

کابینت کلاسیک

کابیـنت کلاسیک ممبران

کابینت ممبران عضو دیگری از خانواده کابینت آشپزخانه کلاسیک میباشد که با نام کابینت وکیوم یا کابینت پی وی سی نیز شناخته می شود. جنس بدنه این سبک کابینت ام دی اف سفید است. و در قسمت دربها از ام دی اف خام و بدون روکش استفاده می شود. بعد از سایز شدن ام دی اف خام این درب ها بوسیله دستگاه سی ان سی ابزار خورده شده و طرح مورد نظر روی آن اجرا می شود. در مرحله بعدی روکش وکیوم یا ممبران توسط دستگاه پرس وکیوم روی درب ها پرس می شود.

کابینت کلاسیک رومی

کابینت کلاسـیک رومی یک سبک کابینت ایتالیایی می باشد و برای اولین بار در این کشور تولید شده است. این سبک کابینت دارای ستون های از جنس چوب خراطی شده است. که شباهت زیادی به ستون های تعبیه شده در روم باستان دارد. جنس بدنه این سبک کابینت ام دی اف سفید بوده و در بخش درب ها از ام دی اف خام استفاده می شود این درب ها توسط دستگاه سی ان سی به شکل مورد نظر طراحی می گردند.

بخش های گوناگون کابینت

کابینت های کلاسیک دارای قسمت های گوناگونی مانند تاج، پاخور، زیرچراغ، سرستون، ستون و پایه جزیره و گل می باشند که معرق و منبت های خیلی زیبایی در آن ها به کار گرفته شده است. به علت این نقش و نگار هایی که در این کابینت ها استفاده شده است. قیمت بالاتری نسبت به دیگر سبک ها دارد. یکی از مدلهای جذاب کابینت های کلاسیک مدل رومی می باشد. مدل رومی از کارهایی می باشد که ویژگی تبدیل آشپزخانه ی شما به فضای باشکوهی دارد.

ویژگی های کابیـنت های کلاسیک

  • کابینت های کلاسیک دارای حالت ویترینی می باشند که معمولا برای در معرض دید گذاشتن ظروف تزئینی استفاده می شود.
  • اصولا در این دسته از کابینت بخش های بالایی دارای ویترین های شیشه ای می باشند که هم زیبایی کار را دو برابر می کند هم ایمنی بیشتری دارند.
  • در سبک  کلاسیک اصولا یک جزیره در وسط آشپزخانه قرار گرفته می شود که مطابق با طرح های کلاسیک طراحی می شود که میتوان جهت نگهداری ظروف و… به کار برد که باعث لوکس نشان دادن آشپزخانه می گردد.
  • در این سبک کابینت ها از یراق آلات مسی و یا برنزی می توان استفاده نمود.
  • کابینت  کلاسیک برای آشپزخانه هایی با فضای کوچک و بزرگ مناسب می باشد.
  • به دلیل اینکه دارای عمق و ارتفاع متغیر می باشند که باعث شده فضای آشپزخانه بهینه سازی شود و می توان از فضای آشپزخانه بهترین استفاده را نمود.
  • این نوع از کابینت  دارای تاج، سرستون منبت کاری شده و درب های ابزار خورده می باشد که وجه تمایز آن از دیگر کابینت ها این موارد می باشد.

کابینت کلاسیک

مزایا و معایب کابینت کلاسیک

با شناخت معایب و مزایای کابینت آشپزخانه کلاسیک انتخاب شما برای خرید یک انتخاب آگاهانه میباشد. در حقیقت مزایای کابینت آشپزخانه کلاسیک خیلی بیشتر از معایب آن است.

معایب کابینت کلاسیک

  • این سبک کابینت نسبت به رطوبت حساس است.
  • این سبک کابینت آشپزخانه نسبت به حرارت حساسیت دارد.
  • کابینت کلاسیک نسبت به اشیا تیز و برنده آسیب پذیر است.
  • در صورت آسیب رسیدن به طرح های کابینت آشپزخانه کلاسیـک امکان تعمیر، ترمیم و تعویض وجود ندارد.
  • به دلیل پیچیدگی و حساسیت بالا پروسه تولید و نصب مدت زمان بیشتری وقت می برد.
  • کابینت کلاسیک به علت روند تولید پیچیده و ظرافت بالا قیمت به نسبت بالاتری به کابینت مدرن دارد.
  • در صورت استفاده از متریال نامرغوب خیلی زود طرح های کابینت از بین می رود و رنگ آن کدر می شود.

مزایا کابینت کلاسـیک

  • در این سبک کابینت شما میتوانید طرح مورد نظرتان را روی درب کابینت حکاکی نمایید.
  • کابینت آشپزخانه کلاسیک در رنگ های بسیار متنوع موجود هستند و امکان ست شدن با دیگر وسایل منزل به راحتی مهیا می شود.
  • این نوع کابینت شامل ستون سر ستون های نقش برجسته گل های رنگ شده و ابزار خورده زیبا می باشند که به زیبایی دکور آشپزخانه می افزاید.
  • در صورت استفاده از متریال مرغوب این نوع کابینت بسیار با دوام است. و در طول سالیان طولانی همان نما و جذابیت ابتدایی را دارد.
  • کابینت کلاسیک شامل تاج و زیر چراغ ابزار خورده زیبا در سبک های متفاوت است.
  • تنوع نامحدود در طراحی و حکاکی درب این نوع کابینت یکی دیگر از مزایای آن می باشد.
برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *