چیدمان پذیرایی

نکاتی در مورد چیدمان پذیرایی

نکاتی درباره چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

یکی از پرتردد‌ترین بخش خانه اتاق پذیرایی است بیشتر افراد خانه بیشترین زمان خود را در اتاق نشیمن می‌ گذارنند همچنین این بخش از خانه محل پذیرایی از میهمانان محسوب می گردد. پس بایستی به چیدمان پذیرایی اهمیت بالایی داد بایستی فضایی ایجاد گردد مملو از آرامش و شادی بایستی رنگهایی را که در این بخش از خانه به کار می‌ بریم تلفیقی از رنگ‌ های شاد و خنثی باشد تا موجب رخوت نشود چیدمان مبلمان هم از اهمییت خاصی برخوردار میباشد در این مطلب ما به شما نکاتی در مورد چیدمان و دکوراسیون اتاق پذیرایی می‌ گوییم که خالی از لطف نمی باشد.

چیدمان پذیرایی

رنگی که برای اتاق‌ پذیرایی انتخاب می‌ نمایید، بر نوع احساس میهمان‌ ها تاثیر دارد. رنگ‌ ها می‌ توانند انرژی زا بوده یا باعث آرامش شوند و این بستگی به سردی یا گرمی آنها دارد. برای مثال ترکیب سفید و آبی در طرح ذیل احساس آرامش، خونسردی را همراه با وسایل هماهنگ آن ایجاد نموده است.

فرش قهوه‌ای مایل به زرد گرمی به محیط می‌ دهد و تون سرد را متعادل می‌ نماید. به پوشش دیوار‌ها و سقف توجه نمایید. می‌ توانید اتاق پذیرایی را که مورد استفاده کل اعضاء خانواده می باشد. بیشتر از اتاق‌ های دیگر آراسته، پر نقش و نگار یا رسمی کنید. زیرا این اتاق حالت خوشامد داشته و نشان‌ دهنده شخصیت شما میباشد، در انتخاب کاغذ دیواری و هر چیزی که سلیقه شما را می‌ رساند، دقت نمایید. در این تصویر، طرح دیوار‌ها گرمی، بافت، قدمت و زیبایی خاصی به آن داده است. انتخاب کف‌ پوش از این اتاق زیاد به کار می رود، پس از کف‌ پوشی استفاده نمایید که ضمن راحتی، طرح شما را کامل نماید.

استفاده از موکت روشن، بین کوسن‌ های گل‌ دار و راههای پرده ارتباط برقرار نموده است. پارکت‌ ها و فرش متداول ترین گزینه‌ اند. در عین حال از سرامیک، سنگ و فرش نیز زیاد به کار می رود. یک نقطه را مرکز توجه قرار دهید انتخاب یک قسمت به عنوان مرکز توجه، افراد را جذب می‌ نماید. اغلب شومینه یا تلویزیون مرکز توجه قرار می‌ گیرند. میتوان هر دو را انتخاب نمود. حتی یک اثر هنری زیبا هم می‌ تواند مرکز توجه باشد.

چیدمان پذیرایی
چیدمان پذیرایی

چیدمان مبلمان اتاق پذیرایی باید چگونه باشد؟

اتاق پذیرایی جای تجمع است بنابراین مبلمان آن را طوری بچینید که امکان ارتباط و گفتگو بین افراد فراهم شود.

  • صندلی‌ ها را با فاصله از دیوار و طوری قرار دهید که رو به روی هم باشند. اگر اتاق‌ پذیرایی به اندازه کافی بزرگ است، جهت راحتی بیشتر آنها را دو تا دو تا قرار دهید.
  • با صندلی‌ ها و مبل استیل دایره را گسترش دهید، ولی همچنان صمیمیت را حفظ نمایید.
  • نورپردازی نور اتاق پذیرایی باید آرامش‌بخش باشد.
  • سعی کنید نور حالت لایه لایه داشته باشد. منابع نور را طوری قرار دهید که تشکیل یک مثلث را بدهند تا از رسیدن نور به همه جا مطمئن شوید.
  • چراغ‌ های رومیزی که نور را به پایین منعکس می‌ نمایند و نور آرک، افراد را تشویق به نشستن و استراحت می‌ نمایند. [فضای خانه را با نورپردازی مناسب تغییر دهید]
  • پرده، اگرچه در گذشته انتخاب پرده سنگین اهمیت بسیاری داشته است، اما نوع پرده بستگی به نظر شما دارد. در این تصویر، ترکیب پشت‌ دری و پرده، بلندی و انتخاب جنس ضخیم به زیبایی آن افزوده است. ضمن آن که جلو نور را می‌ گیرد، حریم خصوصی نیز ایجاد می نماید.
  • اگر از اتاق‌ پذیرایی برای دیدن تلویزیون استفاده می نمایید، چه مدل تلویزیون قدیمی باشد چه جدید، بهتر است از فضای مناسب مثلا بالای شومینه و پوشش کشویی برای استتار آن استفاده نمایید. با آثار هنری و چیز‌های زیبا که دوست دارید، دیوار اتاق پذیرایی را تزیین نمایید تا فضا حالت شاد و زنده بیابد.
  • وسایل را با هم هماهنگ نمایید و آنها را تا حد امکان پایین نزدیک مبلمان قرار دهید. اشتباه بیشتر افراد آن است که تابلو‌ها را خیلی بالا نصب می‌ نماید. در این تصویر، تابلو‌ها آن‌ قدر پایین هستند که با مبل ارتباط برقرار شده است. در حقیقت تابلو همسطح چشم و با چراغ کناری در ارتباط است.

بیشتر بدانید

دیوار‌ها نقش خیلی زیادی در تزیین اتاق پذیرایی شما دارند، درنتیجه می‌توانید با انتخاب درست دیوارپوش‌ های مناسب با فضای دکوراسیون خود جلوه‌ی دکوراسیون خود را دو چندان نمایید، این دیوارپوش‌ ها می‌ تواند برای یک دیوار تک همانند دیوار پشت تلویزیون و یا به صورت کامل در غالب کاغذ دیواری در فضای دکوراسیون شما قرار گیرد. ولی در انتخاب طرح و نقش برای دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری باید دقت نمایید به ان دلیل که طرح‌ های شلوغ اغتشاش بصری بسیاری را در دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی شما به وجود می‌ آورند.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *