طراحی ویلا دوبلکس مدرن

طراحی ویلا دوبلکس مدرن

طراحی ویلا دوبلکس مدرن

طراحی ویلا و به ویژه طراحی ویلا دوبلکس مدرن، به عنوان یکی از نیازهای حیاتی در جامعه امروز، به شدت در تمام افراد تأثیر می‌ گذارد. افراد برای فرار از آلودگی هوا، شلوغی شهری و استرس روزمره، ترجیح می‌ دهند. در یک محیط آرام و طبیعی، خانه‌ ای دو طبقه طراحی کنند. و اوقات فراغت خود را در آن با خانواده خود سپری کنند. آن ها می‌ دانند که این خانه دوبلکس ویلایی تنها یک بار ساخته می‌ شود و برای سال‌ ها بایستی در آنجا به آرامش دست پیدا کنند، در نتیجه یک طراحی ویلا دوبلکس بسیار حائز اهمیت می باشد. به همین علت، طراحی یک خانه ویلایی دو طبقه انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود و چالش‌ های زیادی را برای معماران به همراه دارد.

اصول طراحی ویلا دوبلکس چه مواردی هستند؟

اصول طراحی ویلا دوبلکس مدرن، تقریبا اصول ثابتی هستند که بیشتر به آن ها تسلط داشته است. و اصول کلی این نوع ویلاها دیگر بر کسی پوشیده نیست. ولی تفاوت‌ های بزرگ و بارز در طراحی ویلای مدرن دوبلکسی که آرامش بخش و ایده آل باشد، در رعایت نکات بسیار جزئی ولی فوق العاده مهم در طراحی باغ ویلا شما است که رعایت این نکات را شما می‌ توانید در ویلاهای گوناگون ببینید. شما با ورود به این ویلاها احساس دلنشین و مفرحی خواهید داشت و این تفاوت ها را احساس خواهید کرد.

در این نوشته قصد داریم بعضی از نکات جزئی ولی حیاتی خانه دوبلکس ویلایی را که با تجربه و نظرات معماران بزرگ و قدیمی‌به دست آمده است را با هم مرور کنیم. این نکات فوق العاده در طراحی ویلا احتمالا در هیچ سایتی در اختیار شما قرار نمی‌ گیرد. با رعایت این اصول، خانه ویلایی دوبلکس شما یک طراحی فوق العاده خواهد شد که لذت آن فقط نصیب شما و اطرافیان شما خواهد شد.

ویلا دوبلکس، یک نوع ساختمان می باشد که از 2 طبقه تشکیل شده و با استفاده از یک پلکان داخلی به هم وصل می‌ گردد. واقعیت این است که یک خانه دوبلکس یا یک ویلا 2 طبقه، یک بنا است. این نوع مکان موجب فراهم نمودن فضای بالایی برای ساکنان می‌ شود. نور در ویلاها نقش مهمی ایفا می‌کند. و در ویلاهای دوبلکس نقشی حتی مهم‌ تر دارد. پله‌های داخلی یکی از قابلیت های اصلی در طراحی ویلاهای دوبلکس می‌ باشند. پله‌ها نقش محوری و اصلی را در ساختار طراحی داخلی این نوع ویلاها دارند. و دیگر عناصر در اطراف و حومه آن شکل می‌ گیرند.

ویلا دوبلکس مدرن

پلان ویلا دوبلکس مدرن

پلان ویلا دوبلکس مدرن دارای دو واحد فضای نشیمن است، در کنار هم یا روی هم قرار گرفته اند. پلان‌ های دوبلکس مدرن گوناگون معمولا پیکربندی‌ های مختلف اتاق خواب را ارائه می‌ نمایند. برای مثال، یک دوبلکس ممکن است در مجموع دارای چهار اتاق خواب (دو تا در هر واحد) باشد، در صورتی که دوبلکس دیگر ممکن است جمعا دارای شش اتاق خواب (سه اتاق در هر واحد) و غیره باشد.

 آیا دوبلکس چند خانواده محسوب می‌ شود؟

در حقیقت، بیش از یک خانواده می‌ توانند به آسانی در یک دوبلکس زندگی کنند. اگر عضوان سالخورده خانواده را در سر راه خود قرار می‌ دهید، یک طرح دوبلکس می‌ تواند بهترین گزینه برای شما باشد. این نوع خانه به شما امکان می‌ دهد عزیزان خود را نزدیک نگه داشته و در عین حال مقدار زیادی از حریم خصوصی مورد نیاز را حفظ کنید.

ویلاهای دوبلکس با پلان مناسب و قابل تحمل از نظر هزینه، گزینه‌ ای مناسب هستند. در مقایسه با ساخت دو سازه جداگانه، این ویلاها به دلیل استفاده کم تر از مصالح ساختمانی، مقرون به صرفه‌ تر هستند. با ترکیب دو واحد در یک ساختمان، فضا بهینه‌ تری را برای شما فراهم می‌ کنند. این ویلاها بطور طبیعی با طراحی شبیه خانه‌  های تک خانواده همراه هستند. و با این حال دارای ورودی‌ های دوگانه هستند. به علاوه، در مناطق پرجمعیت همانند شهرهای بزرگ که فضای محدودی دارند. و تقاضای مسکن بالا دارند، ویلاهای دوبلکس بسیار محبوب هستند.

ویلا دوبلکس مدرن

نمای ویلای دوبلکس مدرن

نمای ویلاهای مدرن تمایل دارند مواد، رنگ‌ ها و اشکال خاصی را در طراحی خود جای داده و ظاهری مدرن را به نمای ویلای شما دهند. هر دوره معماری جزئیات بیرونی ویژه به خود را دارد، در این نوع سبک استفاده از پنجره‌ های بزرگ و بهره وری از نور طبیعی جایگاه ویژه ای دارد. اشکال هندسی ساده، سیمان رنگ شده، خطوط تمیز، رنگ‌های خنثی، تماما نمایانگر سبک پرطرفدار و در عین حال ساده مدرن می باشند نما و فضای داخلی یک ویلای دوبلکس مانند یک بوم بزرگ نقاشی می‌ تواند بستر مناسبی را برای خلق آثار و ایده‌ های شگرف طراحان خوش ذوق فراهم نماید.

در طراحی نمای ویلا دوبلکس مدرن، اغلب رنگهای دارای هویت و برخی اوقات رنگ‌های تیره و پررنگ به جای رنگ‌های خنثی به کار می ورد. ‌رنگ‌ های نمای ویلا مدرن به طور کامل نقطه مقابل ویلا سبک سنتی می باشد که از رنگ‌ های خنثی به کار می رود. همچنین در ویلای مدرن کم تر از رنگ‌ های طلایی و برنزی در نما به کار می رود. بهتر است بدانید که در میان سبک‌ های گوناگون طراحی ویلا، طراحی ویلای مدرن یکی از گران‌ قیمت‌ ترین طراحی‌ ها می باشد. اغلب طراحی و ساخت و ساز سبک مدرن، ویلای ما را در دسته سازه‌ های لوکس قرار می‌ دهد.

جمع بندی طراحی داخلی ویلا دوبلکس مدرن

در دنیای پرتلاطم و پرتنش حال حاضر، تمامی ما به دنبال یک خنک شدن کوچک هستیم. زمانی که طراحی داخلی فقط برای جلب توجه به حساسیت خاصی و سلیقه خوب در دکوراسیون یک فضا مورد استفاده قرار می‌ گرفت، از بین رفته است. امروزه با طراحی داخلی مناسب برای ویلاهای دوبلکس، می‌ توان فضایی شگفت‌ انگیز و پر از آرامش را برای فرار از نگرانی‌ های فعلی فراهم کرد.

یکی از تخصص‌ های تیم مجرب مدرن ویلا، طراحی داخلی ویلاهای دوبلکس است. در واقع، طراحی ویلا دوبلکس فرصتی هیجان انگیز است زیرا امکانات و فضا برای اجرای ایده‌ ها بی‌ نهایت است.

بیشتر ویلاهای دوبلکس دارای فضای لوکس هستند. و عملکردهای مختلف ساختمان را می‌ توان به طور استراتژیک بین دو سطح تقسیم کرد. طبقه پایین اغلب برای فعالیت‌ های اجتماعی استفاده می‌ شود. زیرا تمام اجزای مشترک مانند نشیمنی، سفره‌ خوری و آشپزخانه در این سطح قرار دارند، در حالی که طبقه بالا فضایی خصوصی‌ تر است و برای قرار دادن اتاق‌ های خواب مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

برخلاف یک آپارتمان، یک ویلا دوبلکس فرصتی عالی برای خلاقیت و معرفی عناصر دکوراسیون منزل است. که به فضا ظاهری شگفت‌ انگیز می‌ دهد. همیشه می‌ توانید با افزودن جزئیات متفکرانه، عاملی شگفت‌ انگیز در طراحی داخلی ویلا ایجاد نمایید. یک ویلا دوبلکس لوکس و استاندارد باید علاوه بر چشم‌ اندازهای عالی، از نور خورشید بهره‌ برداری مطلوبی داشته باشد. و فضای داخلی را راحت‌ تر و بهتر از ویلاهای یک طبقه تهویه نماید.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *