معماری داخلی سنتی

معماری داخلی سنتی

معماری داخلی سنتی یک اصطلاح کلی است که دارای سبک های مختلف طراحی برای دوره های مختلف می باشد ،  برای همین به یک روحیه خاص ، محدود نیست . این نوع معماری سرشار از ظرافت است و برای کسانی است که از آثار عتیقه ، هنرهای کلاسیک ، تقارن و طراحی غنی تاریخی لذت می برند گزینه بسیار مناسب می باشد . در این مقاله از سایت معماری داخلی این نوع معماری را معرفی می کنیم .

معماری داخلی سنتی

معماری داخلی سنتی معمولاً از دکوراسیون اروپایی قرن 18 و 19 الهام گرفته شده است و تاثیرات اروپایی در دکوراسیون داخلی با این سبک کاملا قابل مشاهده است . این یک سبک جاودانه است که هنر ، راحتی و ظرافت در درآمیخته است و با عتیقه جات و آثار هنری کلاسیک مشخص می شود . اگر به چوب تیره و تن های غنی علاقه دارید ، سبک سنتی برای شما مناسب است . فضاهایی که به سبک سنتی طراحی می شوند اغلب دارای رنگ های قهوه ای ، قرمز و سبز به عنوان رنگ های برجسته هستند . طرح های گل دار ، داماسک و شطرنجی نیز در طراحی داخلی به سبک سنتی رایج هستند.

معماری داخلی با سبک سنتی به شما این امکان را می دهدکه یک خانه سنتی منحصر به فرد با چشم انداز فوق العاده ایجاد کنید . و برای هر سنی و شخصیتی جذاب است زیرا ویژگی های ملموسی دارد . طراحی داخلی سنتی در عین زیبایی ، راحت است . از آنجایی که شما به طور همزمان بهترین ها رو در سبک های طراحی برجسته می کنید ، دکوراسیون داخلی به سبک سنتی هرگز شما رو خسته نمی کند .

 

معماری داخلی سنتی چیست؟
سبک های طراحی داخلی بسیار مهم است زیرا باعث ایجاد محیط‌ های آرامش‌ بخش ، خلاقانه و عملکردی می باشد . هرکدام از این سبک ها ، داستانی جداگانه را روایت می‌ کند . ممکن است یکی از آن ها طبیعت را برای ما تداعی کند یا دیگری دنیایی از المان‌های شیک و مدرن را خلق کند .

ویژگی های طراحی به سبک سنتی

برای طراحی یک فضا به سبک سنتی عواملی زیادی دخیل هستند برای مثال تقارن در چیدمان هر چیزی نقش کلیدی رو بازی می کند .  در بخش بعدی قصد داریم عوامل دخیل را  بررسی نماییم .

  • مبلمان سبک سنتی : مبلمان به کار رفته در معماری داخلی سنتی بسیار با شکوه هست . اکثر خانه های سنتی دارای ساخت و سازهای قابل توجه و مبلمان لوکس هستند . در این سبک ، تعداد زیادی کاناپه تافته ، صندلی های پنجه ای ، مبلمان حکاکی شده و منبت کاری شده با جزئیات فلزی به کار گرفته می شود .
  • رنگ های مناسب برای سبک سنتی : معماری سنتی آزادی بیشتری برای انتخاب رنگ ها به شما می دهد . از سفید یا سیاه و رنگ های قابل توجه استفاده کنید چون این رنگ ها به خوبی می توانند شما رور به یک طراحی داخلی موفق به سبک سنتی تزدیک کنند .
  • منسوجات در طراحی داخلی سنتی : منسوجات دکوراسیون داخلی سنتی می توانند منابع غنی و متنوعی برای تزریق رنگ و الگوهای متنوع و در عین حال کلاسیک در سراسر خانه شما باشند . از ملیله های عتیقه گرفته تا طرح های گل دار ، شادی و آزادی فراوانی رو می توانند در طراحی داخلی به سبک سنتی برای شما به ارمغان بیاورند .
  • اکسسوری در طراحی داخلی با سبک سنتی : اکسسوری ها مورد استفاده در دیزاین فضا به سبک سنتی دارای تنوع بی پایانی هستند . اما این اکسسوری ها ، شکوفایی فریبنده و چشمگیری دارند که اغلب در مقیاس بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند . در انتخاب پرده ها، سراغ پرده های رنگی خنثی از کف تا سقف از جنس مخملی برید که رنگ های پررنگ و ترکیب شده با جواهرات رو دارند. فرامش نکنید که هیچ خانه ای به سبک سنتی با پنجره برهنه، کامل نیست.
  • دکوراسیون سنتی اتاق خواب : برای ایجاد یک اتاق خواب آرامش بخش سنتی ، کف و دیوار ها رو تقریباً بدون رنگ باقی بزارید . به علاوه ، شما می توانید با استفاده از رنگ اصلی قوی ، سبک سنتی و سبک های متفاوت طراحی رو با هم ترکیب کنید تا ظاهری منسجم داشته باشید .

معماری سنتی چیست ؟

معماری سنتی به سبک و طراحی ساختمان‌ ها و سازه‌ هایی اشاره دارد که بر اساس فرهنگ ، تاریخ و سنت‌ های یک منطقه یا جامعه خاص شکل می‌ گیرد . هم چنین به طور گسترده در سراسر جهان وجود دارد و هر منطقه یا کشوری معماری سنتی خاص آن منطقه را دارد که مرتبط با شرایط آب و هوایی ، منابع محلی ، فرهنگ و تاریخ آن منطقه است . به عنوان مثال ، معماری سنتی در کشورهای شرقی مانند چین ، ژاپن ، هند و کره ، با تأثیرات فرهنگی و معماری محلی به دست آمده است . همچنین ، معماری سنتی در کشورهای اروپایی ، آفریقایی ، آمریکای لاتین و سایر مناطق جهان نیز وجود دارد.

ویژگی معماری سنتی استفاده از مصالح موجود در محل مانند سنگ ، چوب، خشت و سفال و غیره است . ساختمان‌ های سنتی طراحی شده‌ اند تا بتوانند با شرایط آب و هوایی منطقه سازگاری داشته باشند . به عنوان مثال ، استفاده از معماری با دیوارهای ضخیم در مناطق گرم و خشک جهت عایق‌ بندی حرارتی و استفاده از تهویه طبیعی در مناطق مرطوب . و اغلب دارای عناصری است که با فرهنگ و تاریخ منطقه مرتبط هستند . این عناصر ممکن است شامل الگو ها ، نقش‌ ها ، نمادها و جزئیات معماری محلی باشند . معماری داخلی سنتی نه تنها ارثی از معماری‌ های زیبا و منحصر به فرد است ، بلکه در برخی موارد هم می‌ تواند به عنوان الگوی پایداری و انسجام با محیط زیست عمل کند . این نوع معماری می‌ تواند بازتابی از تاریخ ، فرهنگ و هویت یک جامعه را در خود داشته باشد و به عنوان یک منبع از ارزش‌ های فرهنگی محلی تلقی شود .

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *