طراحی آتلیه در تبریز

طراحی آتلیه در تبریز

طراحی آتلیه در تبریز

طراحی دکوراسیون داخلی در آتلیه های عکاسی تاثیر بسیاری در کیفیت فضا و جذب مشتری دارد. جهت طراحی داخلی صحیح بایستی از طراحی آتلیه در تبریز پیروی کرد. آتلیه های عکاسی دارای قسمت های گوناگونی مس باشند که هر یک ضوابط و استاندارد های خاص خود را دارند. انواع آتلیه های عکاسی دارای آتلیه عکاسی عروس، عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی، عکاسی کودک، مدلینگ، عکاسی غذا و … می باشند. در ادامه به معرفی ریز فضاها و اصول طراحی آتلیه عکاسی در قسمت های گوناگون آن پرداخته می شود.

فضاهای گوناگون در اصول آتلیه عکاسی در تبریز

طبق طراحی آتلیه عکاسی در تبریز، یک آتلیه شامل بخش‌های متنوعی مانند سالن اصلی عکاسی، اتاق تجهیزات، فضای پس زمینه و غیره است. برای ارائه بهترین فضاها و کیفیت برتر، لازم است تمام استانداردها و طراحی‌های مربوط به آتلیه عکاسی در تبریز رعایت شوند. در ادامه، بخش‌های مختلف معرفی و بررسی خواهند شد.

پذیرش آتلیه

مطابق با طراحی آتلیه در تبریز عکاسی، بهترین جاگذاری برای میز پذیرش نزدیک ترین نقطه به درب ورودی می باشد. این قسمت همچنین جهت کنترل رفت و آمد مشتریان و راهنمایی آنها است. بعد از پذیرش، افراد میتوانند نمونه کارها و رزومه آتلیه را مشاهده نمایند و سبک مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

اتاق انتظار آتلیه عکاسی

در هر آتلیه ای فضایی تحت عنوان اتاق انتظار نیز وجود دارد که اولین محیطی می باشد که مخاطب در زمان ورود به آتلیه داخل آن قرار می گیرد. به همین علت طراحی زیبا و دعوت کننده آن میتواند تاثیر بسیاری بر افزایش جذابیت آتلیه داشته باشد. در این فضا مبلمان دارای صندلی های راحت جهت نشستن و فضایی به منظور دیدن نمونه کارها و آشنایی با سبک عکاسی در آتلیه در نظر گرفته میشود.

طراحی آتلیه در تبریز

سالن اصلی آتلیه

دکوراسیون داخلی و تجهیزاتی که در این اتاق مورد استفاده قرار میگیرد، از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. ابعاد استاندارد این فضا مطابق با طراحی آتلیه در تبریز عکاسی حداقل هفت متر در سه متر میباشد. طراحی فرم این فضا به هر صورتی امکان پذیر می باشد و میتوان آن را در ابعاد و اندازه های گوناگون طراحی و اجرا کرد. حداقل ارتفاع سقف اتاق عکاسی ۲.۷ میباشد. بخشی از این فضا شامل اتاق رختکن جهت تعویض لباس، اتاق آرایش، فضای نگه داری تجهیزات مثل سه پایه، نورافکن ها و دوربین و … می باشد.

فضای استراحت آتلیه

برای هر آتلیه عکاسی اتاقی تحت عنوان فضای استراحت کارکنان بایستی در نظر گرفته شود. این فضا میتواند شامل یک آشپزخانه کوچک، فضایی برای نشستن یا خوابیدن و سرویس های بهداشتی باشد. طراحی این فضا نباید به طوری باشد که به سالن اصلی دید داشته باشد.

اتاق روتوش و تدوین آتلیه عکاسی

طراحی آتلیه در تبریز عکاسی ایجاب می نماید فضایی تحت عنوان اتاق روتوش یا تدوین برای این محیط در نظر گرفته شود.

مبلمان در طراحی آتلیه در تبریز

کلیه ی عناصر و المان هایی که در دکوراسیون اتاق عکاسی مورد استفاده قرار می گیرند، از اهمیت بسیاری برخوردار می باشند، به این دلیل تاثیر مستقیم بر کیفیت فضا گذاشته و بایستی حتما در زمان انتخاب آنها به طراحی آتلیه عکاسی در تبریز توجه نمایید. بهتر است مبلمانی که در این فضا به کار می رود، قابل حمل است و بتوان به راحتی آنها را جا به جا کرد. به این دلیل که دکوراسیون داخلی آتلیه های عکاسی بایستی قابل تغییر دادن باشد. این مبلمان علاوه بر تنوع بالا و سبک بودن بایستی در مقیاس های گوناگونی نیز موجود باشند.

نورپردازی در طراحی آتلیه عکاسی در تبریز

یکی از عوامل اساسی که در طراحی آتلیه عکاسی در تبریز باید مورد توجه قرار بگیرد، نوع نورپردازی است. در استودیوهای عکاسی، سه نوع نورپردازی معمول وجود دارد. نور عمومی، اولین نوع نورپردازی است که در آتلیه های عکاسی استفاده می‌شود. این نوع نورپردازی به طور کلی فضا را روشن می‌کند و به طور یکنواخت اعمال می‌شود، بدون تمرکز ویژه بر یک عنصر خاص. نوع دوم نورپردازی، نور وظیفه‌ای است که براساس اصول طراحی آتلیه عکاسی، برای روشن کردن یک سوژه خاص استفاده می‌شود. نور دکوراتیو، سومین نوع نورپردازی در آتلیه های عکاسی است. از نور دکوراتیو برای ایجاد حس و حال و بهبود اتمسفر فضا استفاده می‌شود. نور دکوراتیو می‌تواند با افکت های مختلف ترکیب و تقویت شود.

رنگ ها در طراحی آتلیه در تبریز

جهت طراحی صحیح یک آتلیه عکاسی، نیاز است با علم روانشناسی رنگها و اصول به کار بردنشان در کنار همدیگر آشنا باشید. در این مورد بایستی به مسائلی مانند روش انتخاب رنگ ها، هارمونی آنها در کنار همدیگر و… توجه نمود. بهتر است در فضاهای اداری آتلیه یا سالن انتظار آن از رنگهای خنثی استفاده شود تا چشم را خسته نکرده و به مرور تکراری نشود. بنابراین دکوراسیون این فضا ها بر خلاف اتاق عکاسی، به شکل مرتب تغییر نمی نماید.

صدا و آکوستیک در اصول طراحی آتلیه عکاسی

یکی دیگر از مواردی که در طراحی آتلیه در تبریز عکاسی بایستی مورد توجه قرار گیرد، مسئله آکوستیک در اتاق های عکاسی می باشد. گاها در آتلیه هایی که اتاق های عکاسی در تعداد زیاد و متعدد دارند، پروژه هایی را به شکل همزمان اجرا می نمایند، که این امر باعث می شود میان اتاق ها از عایق های صوتی با کیفیت استفاده شود تا مزاحمتی به وجود نیاید.

طراحی آتلیه در تبریز

نکات مهم اصول طراحی آتلیه عکاسی

  • انتخاب صحیح تجهیزات و مبلمان

تجهیزات عکاسی بایستی مطابق با میزان حرفه ای بودن آتلیه، انتخاب شوند. جهت انتخاب مبلمان نیز بایستی به متراژ فضا توجه زیادی داشت.

  • خلاقیت

یکی از طراحی آتلیه در تبریز عکاسی که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، طراحی نو آورانه و خلاقانه می باشد. یک طراحی خاص فضا را تبدیل به فضایی به یاد ماندنی نموده و در جذب مشتری نیز خیلی تاثیرگذار است.

  • سبک های مختلف

برای طراحی داخلی یک آتلیه عکاسی سبک های گوناگونی را میتوان در نظر داشت. سبک های مدرن، کلاسیک، مینیمال و … همگی فضاهای مختلف و متنوعی را به وجود می آورند که با سبک ها و شیوه های مختلف عکاسی هماهنگ شده و نتیجه دلخواه را به وجود می آورند.

  • هماهنگی رنگ ها

در انتخاب تم رنگی در مبلمان و المان های گوناگون موجود در فضا بایستی دقت کرد تا یکپارچگی و پیوستگی محیط را به هم نزند و فضا را مطابق با اصول طراحی آتلیه عکاسی، به بهترین شکل به مخاطب معرفی نماید.

  • سیستم سرمایشی و گرمایشی

آسایش حرارتی و تهویه مطبوع برای افراد حاضر در اتاق عکاسی، علاوه بر آنکه از کلافگی آن ها جلوگیری می نماید، با ایجاد عرق روی پوست افراد کیفیت عکسها را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *