بازسازی منزل

نکاتی در مورد بازسازی منزل

بازسازی منزل

در درجه‌ی اول بایستی به این پرسش مهم پاسخ دهیم که بازسازی منزل شامل چه تغییراتی می‌ گردد. هنگامی که خانه‌ ای طوری دوباره‌ سازی شود که اسکلت کلی ساختمان تغییر نکند ولیل تغییرات در جهتی باشند که عمر سازه افزایش پیدا یابد و ماندگاری آن بیشتر شود به این عمل مرمت ساختمان یا بازسازی (Renovation) می گویند.

تفاوت بازسازی با نوسازی ساختمان این می باشد که در عمل نوسازی بیشتر ظاهر چیزها همانند کف‌ پوش، سقف، کاغذ دیواری یا نقاشی دیوارها، عوض کردن شیرآلات خانه و مواردی از این دست تغییر می‌ نمایند. از طرفی بازسازی می‌ تواند شامل دوباره‌ سازی ساختمان نیز باشد. با این حال بازسازی منزل نیز انواع گوناگونی دارد و می‌ تواند موارد مختلفی همانند تغییر در تأسیسات خانه، تغییر فضاهای داخلی، رفع فرسودگی خانه و غیره را شامل شود.

به صورت کلی هر آنچه که در خانه و ساختمانتان نیاز به تعمیر جدی داشته باشد می‌تواند قسمتی از برنامه‌ی بازسازی منزل شما باشد.

مانند هر کار بااهمیت دیگری، بازسازی و طراحی داخلی ساختمان نیاز به برنامه‌ریزی و مشورت با افراد متخصص دارد. در ادامه تلاش می‌کنیم تا همه‌ی نکات مهمی را که در انتخاب‌های شما تأثیرگذار خواهند بود، بررسی کنیم.

مزایای بازسازی خانه

  • هزینه‌ی بسیار کمتر نسبت به خرید و تعویض خانه
  • اختصاص کاربردهای بیشتر به بخش‌های مختلف خانه
  • طراحی به شیوه‌ی دلخواه و کارآمد
  • ایجاد تنوع و زیبایی در محیط خانه
  • به‌روزسازی و مدرن‌سازی قسمت های گوناگون خانه
  • مقاوم ساختن بنا و بهره‌گیری از طراحی‌ های جدید

این دلایل سبب می‌شود که بازسازی، شیوه‌ای بسیار مناسب برای تازه کردن محیط زندگی باشد. بسیار منطقی می باشد که به جای روند پر زحمت و هزینه‌بر فروش خانه و خرید خانه جدید و تحمل دردسرهای جا به‌ جایی، فضای ساختمان خود را بازسازی کنیم و با هزینه‌ای معقول و متناسب به محیطی دلخواه و کارا دست پیدا کنیم.

بازسازی منزل

بازسازی منزل چقدر زمان می‌ برد؟

اینکه زمان لازم برای بازسازی منزل شما چقدر است به عوامل بسیاری بستگی دارد که آن ‌ها را در زیر لیست کرده‌ایم.

  • متراژ خانه؛
  • وسعت بازسازی (چقدر از فضای خانه قرار است بازسازی شود)؛
  • بودجه‌ی مورد نظر شما؛
  • انتخاب شرکت خدمات بازسازی ساختمان؛
  • سرعت مورد نظر شما برای بازسازی؛
  • موقعیت جغرافیایی محل مورد نظر.

شاید برایتان این پرسش پیش بیاید که انتخاب شرکت خدمات بازسازی ساختمان چه ارتباطی به میزان زمان بازسازی آپارتمان دارد؟ باید گفت که اگر از افراد متخصص و متعهد در این زمینه بهره نگیرید ممکن است بازسازی خانه ماه‌ها طول بکشد که این موضوع قطعاً موجب اتلاف وقت و پول و درنهایت نارضایتی شما خواهد شد.

مراحل بازسازی خانه

حال که تصمیمتان برای مرمت خانه جدی است لازم است با مراحل و اصول بازسازی آشنایی پیدا کنید تا تصمیمات بهتری را اتخاذ کنید.

تعیین بخش‌هایی که نیاز به بازسازی دارند

در اولین قدم باید تعیین کنید که چه قسمت‌هایی از خانه نیاز به بازسازی دارند. برای این کار لازم است که ساکنین خانه نیازهای خود و کمبودهای خانه را بررسی کنند. قطعاً خیلی از ما علاقه داریم که بخش‌هایی از خانه‌هایمان طور دیگری ساخته می‌شدند تا هم جذاب‌تر و هم کاربردی‌تر باشند.

بنابراین انجام این مورد نیاز به هم‌فکری ساکنین و بررسی بخش‌های گوناگون خانه دارد. برای بازسازی خانه در این مرحله تمامی قسمت‌های خانه حتی تاسیسات برق و آب را نیز بررسی کنید و هر جایی که نیاز به تعمیر داشت یادداشت کنید.

چک لیست بازسازی منزل

برخی از مواردی را که ممکن است مدنظر شما نیز باشند در ادامه لیست کرده‌ایم تا بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید.

  • در و پنجره‌های جدید و ضد سرقت؛
  • رنگ‌آمیزی، نقاشی دیوارها یا استفاده از کاغذ دیواری؛
  • از بین بردن رطوبت خانه و تعویض لوله‌کشی‌های آب؛
  • بررسی چاه فاضلاب و تغییر شیرآلات سرویس بهداشتی و حمام؛
  • افزودن روشویی، فلاش تانک، وان، جکوزی، توالت فرنگی یا ایرانی جدید؛
  • بهره‌گیری از قطعات ضروری آشپزخانه مانند هود، گاز، سینک ظرفشویی، کابینت‌ها، فر و شیرآلات جدید؛
  • تعیین نوع کف‌پوش جدید (بهره‌گیری از سرامیک، سنگ، چوب و غیره)؛
  • تعیین نوع نورپردازی جدید خانه با توجه به فضای مدنظر.

اختصاص بودجه با توجه به هزینه‌ها

زمانی که مشورت‌های لازم را انجام دادید و در مورد بازسازی آپارتمان به نتیجه‌ی نهایی رسیدید، نوبت به برآورد هزینه‌ها می‌رسد. هزینه‌ها را باید با توجه به تعمیرات و تغییراتی که لازم است، مشخص کرد.

یکی از دلایل مهمی که افراد تصمیم به بازسازی خانه می‌گیرند هزینه‌ی به‌صرفه‌تر آن نسبت به خرید یا نوسازی منزل است؛ پس بسیار مهم است که به مدیریت هزینه‌ها توجه کافی داشته باشید. به این ترتیب مطمئن خواهید بود که هزینه‌ی تمام‌شده پروژه از بودجه‌ی مورد نظرتان بیشتر نخواهد بود.

بازسازی منزل

چرا باید در بازسازی منزل از شرکت های بازسازی کمک بگیریم؟

اهمیت بهره‌گیری از کمک و تجربه‌ی شرکت‌های بازسازی خانه در این است که از بسیاری از اشتباهات جلوگیری می‌کنید، اشتباهاتی که ممکن است به قیمت طراحی نامناسب خانه‌تان تمام شود.

از آن‌جایی که وقت و هزینه‌ی شما مشتری گرامی بسیار ارزشمند است توصیه می‌کنیم پیش از هرگونه اقدام جدی با افراد مطمئن و متخصص مشورت کنید. سایت بازسازی خانه می‌ تواند در این زمینه اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهد و با در نظر داشتن انتخاب‌های شما و بررسی بودجه‌تان، بهترین راه‌حل‌ها را پیش پایتان می‌گذارد.

از طرفی انتخاب شرکت مناسب، زمان مورد نیاز برای بازسازی را کم‌تر می‌کند، چراکه شرکت‌های متعهد و مطمئن امور مربوط به بازسازی منزل شما را با دقت زیادی پیگیری می‌کنند و تجهیزات لازم را در کمترین زمان برای شما فراهم می‌کنند.

از سوی دیگر برخی از تغییرات ممکن است نیاز به مجوز قانونی داشته باشند و در صورتی که از این موارد آگاهی نداشته باشید مشمول پرداخت جریمه خواهید شد. یک شرکت‌ بازسازی ساختمان از این موارد آگاه است و می‌ تواند در زمان عقد قرارداد آن‌ها را با شما در میان بگذارد.

آشنایی با قوانین و نحوه قرارداد بازسازی منزل

پس از تصمیم نهایی خود برای بازسازی باید با یک شرکت خدمات بازسازی ساختمان قرارداد کتبی ببندید. این کار خیال شما را از بابت اجرای دقیق طرح بازسازی، تعهد کاری، تحویل ساختمان در زمان مقرر و پیشروی کارها طبق برنامه‌ریزی راحت می‌کند.

برای عقد قرارداد بازسازی منزل چند نکته را مدنظر داشته باشید:

  • همه‌ی جزئیات کار بازسازی به صورت کتبی تعیین شود.
  • مصالح و متریال لازم برای بازسازی در قرارداد ذکر شود.
  • نوع مصالح و متریال‌های لازم نیز باید در قرارداد ذکر شوند (اعم از نوع سیمان یا گچ، جنس متریال کابینت‌ها، برند شیرآلات و دیگر کالاهای ساختمانی، حتی نوع پیچ یا دستگیره‌ها و…)
  • تاریخ آغاز کار، زمان تحویل، تاریخ انجام هر مرحله و مدت زمان هر یک بایستی بصورت واضح مشخص شود.
  • برآورد هزینه‌ی تک‌تک کالاها، نیروی کار و دیگر هزینه‌ ها.

در این صورت فرصت هرگونه سوءاستفاده و ناهماهنگی از طرفین گرفته می‌ شود و رضایت بیشتر طرفین بعد از بازسازی خانه تضمین می‌ گردد.

اصول بازسازی خانه برای بخش‌های گوناگون

بازسازی هر یک از قسمت های خانه بایستی با توجه به اصولی انجام بگیرد. در ادامه اصول مهم در بازسازی آشپزخانه، سرویس بهداشتی و دیگر بخش های ساختمان را بررسی می‌ نماییم.

بازسازی آشپزخانه

یکی از اصلی‌ترین فضاهایی که همواره در بازسازی ساختمان مدنظر قرار می‌ گیرد آشپزخانه است. دلیل این موضوع نیز استفاده‌ی مداوم و روزمره از این فضاست. از طرفی به دلیل پخت‌وپز و شستشو این بخش از خانه معمولاً زودتر از سایر بخش‌ها نیاز به تعمیر و بازسازی پیدا می‌کند و فرسودگی قطعات در آشپزخانه بیشتر اتفاق می‌افتد.

با توجه به همه‌ی این دلایل نیز غالباً هزینه‌ی بازسازی آشپزخانه بیشتر از سایر بخش‌ها خواهد بود.

نصب کابینت‌های جدید، تعویض سینک ظرفشویی و هود، نصب گاز، کف‌سازی و غیره از مواردی هستند که در بازسازی خانه و آشپزخانه مدنظر قرار می‌گیرند.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *