طراحی ویلا کلاسیک

طراحی ویلا کلاسیک

طراحی ویلا کلاسیک

طراحی ویلا کلاسیک شامل مشاوره، بازدید، طرح اولیه، نقشه سازه، نمای داخلی و خارجی انواع ویلا و باغ، نما و فضای سبز، طراحی ویلا به سبک های مدرن، ایرانی، روستیک، دوبلکس و… طراحی متناسب با فضا و متراژ (ویلاهای کوچک و بزرگ)، با بهترین کیفیت و قیمت ارزان.

اصول طراحی ویلا کلاسیک

مشاوره و بازدید

در اول کار که صحبت از ساخت یک ویلای خاص و لاکچری به میان می آید، ابتدا نیاز است که از فضای مورد نظر بازدید شود; و بوسیله یک نقشه بردار نقشه زمین برای اجرای طرح برداشته شود. این مجموعه با ارائه خدماتی همانند بازدید ومشاوره رایگان از مکان پروژه شما، با در دست داشتن نیروهای مجرب و با تجربه به طراحی و ساخت جدید ترین الگوهای ویلا با سبک مورد نظر شما و در کمترین زمان ممکن می پردازد.

شروع کار طراحی

طراحی با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و سبک و سلیقه مورد نظر کارفرما انجام گرفته است و دست طراح در این حوزه باز بوده تا ویلایی بر اساس نظر کارفرما و با اصول معماری طراحی نماید.

برای شروع طراحی و دکوراسیون داخلی ویلا کلاسیک، ابتدا طرح ها و ایده های گوناگون، متناسب با سیستم سازه در نظر گرفته می شود. و همچنین مراحلی انجام میپذیرد که مستلزم دیدگاه ها و ذهنیتهای یک معمار مجرب را در خود دارد; تا طرح ویلا که شامل فضای داخلی و بیرونی ویلا میشود زیبا و شکیل مورد پسند مشتریان واقع گردد.

در مراحل بعدی مهندس معمار کار خود را آغاز می نماید و بسته به متراژ مورد نظر کار طراحی ساختمان را انجام می دهد. در این مرحله چیدمان عناصر ویلا، با توجه به مواردی مانند جهت های طلوع و غروب خورشید، امکاناتی که نیاز است در آن پیش بینی شود، مواد و مصالح انجام می گیرد. پس از آن هم که کار اجرای بر اساس توسط مهندس عمران و … انجام خواهد شد.

اصول طراحـی سازه ویلا کلاسیک

اصول طراحی سازه

طراحی سازه ویلا در انواع بتنی، فلزی، پیچ ومهره وجود دارد. در برخی شهرها مثل شهرهای شمالی از سازه های بتنی  و در شهرهای کویری از سازه های فلزی به کار می رود.

ملاحظات معماری در انتخاب سیستم سازه ای نقش زیادی دارد به این دلیل که اسکلت فلزی برای معماران بهتر بوده و طراحی پلان آن برای معماران آسان تر از اسکلت بتنی است.

از اتفاقاتی که همیشه ایجاد محدودیت در  طراحی ویلا کلاسیک به وجود می آورد. و طراحان را به  چالش می کشاند، ایستایی و پایداری سازه ای ویلا انجام گرفته است.  ایجاد معماری جذاب و متفاوت در طرح ویلا نیاز به دانش گرایش های گوناگون از جمله دانش سازه ای است تا بتوان فرم های زیبایی خلق نمود.

طراحی ویلا کلاسیک

اصول طراحی داخلی

یکی از اصلی ترین نکاتی که در طراحی ویلا کلاسیک بایستی به آن توجه  شود. طراحی فضای داخلی با استفاده از سقف های مرتفع و نورپردازی مناسب می باشد. استفاده از نورپردازی مناسب و بهره مندی هرچه بیشتر از نور خورشید در محیط استفاده از پنجره های بزرگ و قدی، رنگ آمیزی مناسب دیوارها از سایر نکات اصول طراحی ویلا است که با توجه به آنها میتوان محیطی را خلق نمود که موجب شادابی و آرامش ساکنان داخل آن شود.

دکوراسیون داخلی ویلا  از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و این قسمت از عواملی است که ویلا ها را از همدیگر متمایز می سازد، بر این اساس بایستی به آن توجه خاص شود. وجود جزئیات خاص در ویلا میتواند طرح را زیباتر و مجلل تر نمایش دهد. استفاده از نور و شیشه در دیزاین داخلی ویلا از اهمیت خاصی برخوردار است. با معماری نور می توان کیفیت فضا را تا حدی ارتقا داد.

اجرای ویلا کلاسیک

با سفارش ویلا و اجرای آن، شما میتوانید بر تمامی مراحل ساخت آن نظارت نموده و از کیفیت مصالح استفاده شده، نحوه ساخت، منطقه مورد علاقه خودتان برای ساخت ویلا اطمینان حاصل نمایید. البته نیاز به ذکر می باشد که دریافت مجوز های مورد نیاز برای ساخت ویلا کلاسیک شاید کمی موجب دردسر شود; ولی این مشکل نیز با پیگیری های لازم به آسانی رفع خواهد شد.

طراحی داخلی ویلا کـلاسیک

طراحی پذیرایی ویلا کلاسیک

پذیرایی در ویلا کلاسیک بزرگترین اتاق است در نتیجه بایستی با وسایل و دکورهای کلاسیک روی این قسمت تاکید ویژه نماییم. مبلمانی که در این قسمت قرار می گیرد از چوب های گران قیمت و رو مبلی های از جنس طبیعی استفاده می شود. در دیوارهای این قسمت از ابزار کاری ها و گچ بری های ساخت دست مورد استفاده قرار گرفته است. و طراحی شومینه به سبک کلاسیک بر زیبایی محیط می افزاید. میتوانیم این قسمت را به دو بخش tv room و پذیرایی تقسیم نماییم و میز بیلیارد یا بار در آن قرار دهیم. در حالت کلی در طراحی داخلی ویلا کلاسیک فضاها به شکل باز و جدا از هم تعبیه می شوند.

طراحی آشپزخانه ویلا کلاسیک

در طراحی آشپزخانه کلاسیک از کابینت های چوبی دور تادور آشپزخانه به کار می رود. و در وسط آن حجمی به شکل جزیره قرار می دهند. که میتواند به عنوان فضای صبحانه خوری نیز در نظر گرفته شود. دربها و تاج روی کابینت ها نیز از جنس چوب بوده و به صورت قرینه اجرا می گردند. در طراحی آشپزخانه به این سبک بهتر است از ترکیب چوب سفید در کابینت ها و سنگ مرمر در کف و یا دیوارها استفاده نماییم.

طراحی اتاق خواب ویلا کلاسیک

در طراحی داخل اتاق اصلی ترین عضو، تختخواب می باشد که از تخت های بزرگ چوبی که دارای حکاکی هایی بر روی آن می باشد استفاده می نمایند. در این قسمت نیز وسایل اتاق خواب را با رنگ ابزارکاری هایی که در اتاق کار شده که اغلب به رنگ طلایی یا کرم است تطبیق می دهند . برای نور اتاق نیز از لوستر های مجلل کوچک تر از لوستر های پذیرایی استفاده می کنند.

طراحی سرویس بهداشتی و حمام ویلـا کلاسیک

درطراحی سرویس بهداشتی و حمام معمولا ازرنگ سفید و کرم استفاده می کنند و از سنگ مرمر برای کف استفاده می کنند تا جلال وشکوه سبک کلاسیک را به نمایش بگذارد . استفاده از آینه در این سبک بسیار مهم است و از آینه های برنزی در سرویس ها استفاده می کنند. اغلب در طراحی حمام از وان های بزرگ بر اساس گذشته استفاده می کنند.

طراحی تراس ویلا کلاسیـک

یکی دیگر از ویژگی های سبک ویلا کلاسیک ، تراس های بزرگ با چشم انداز و ویوی عالی است که با استفاده از سراهی ها به عنوان جان پناه به ابهت ویلا می افزاید. اغلب طراحی پاسیو یا تراس در این سبک به طور خطوط نرم و نیم دایره اند که از قابلیت های بارز سبک کلاسیک طراحی ویلا به حساب می آید . میتوان از باربیکیو نیز در این قسمت استفاده کرد.

طراحی ویلا کلاسیک

طراحی جیم در ویلا کلاسیک

سالن ورزشی (جیم) در طراحی ویلا کلاسیک با تزیینات و ستون های خاص که با نمای خارجی هماهنگی داشته باشد، در ابعاد بزرگ طراحی می شود. و فضای تفریحی برای ساکنین ویلا به وجود می آورد. این فضا اغلب در طبقات زیر زمین و کنار سونا و جکوزی تعبیه می شود. تا در معرض دید مستقیم نیز نباشد.

نورپردازی داخلی ویلا کلاسـیک

نورپردازی در ویلای کلاسیک به این گونه است که از لوسترهای کلاسیک و دیوارکوب هم جنس لوستر استفاده می شود. در این سبک لوسترها دقیقا وسط سقف آویزان می گردند و زیرا سقف ها در طراحی ویلا کلاسیک بلند هستند به جلال و شکوه ویلا می افزاید. در این سبک از نورهای کاملا متقارن و خنثی استفاده می شود.

طراحی پلان ویلا کلاسیک

طراحی پلان ویلا ازمهمترین بخش ها در زمینه طراحی است . در طراحی پلان به سبک کلاسیک باید به اصل تقارن و تعادل دقت کنیم . فضاها در سبک کلاسیک به صورت مجزا و جدا از هم تعبیه می شوند. و تزیینات و انواع آرک و طاق به وفور در این سبک مشاهده می شود. در طراحی پلان ویلا کلاسیک قسمت هایی را به صورت فضای خالی و بدون کاربرد در نظر میگیرند که جایگاه قرار گرفتن ساعت های ایستاده و مجسمه های با شکوه می باشد.

طراحی محوطه ویـلا کلاسیک

طراحی فضای سبز ویلا کلاسـیک

با توجه به این که هدف از طراحی محوطه ویلا کلاسیک بهره وری از درختان و فضای سبز است بنابراین طراحی باید به گونه ای باشد که مورد رضایت ساکنین آن قرارگیرد. در طراحی فضای سبز کلاسیک میتوانیم از باغ های ایرانی الهام بگیریم. یک استخر طولی جلوی ساختمان ویلا قرار می گیرد و درختان و گیاهان به صورت متقارن در دوطرف استخر قرار می گیرند. آبنما ازعناصرتزیینی مهم در طراحی فضای سبز می باشد که با مجسمه های زیبا درون آن محیط را لوکس و زیبا جلوه می دهد.

طراحی نمای ویلا کلاسیک

معماری کلاسیک به دلیل اصالت ، استحکام ، تجملات و زیبایی بسیار مورد توجه قرار گرفته است . از ویژگی های نمای کلاسیک به کار گیری ستون های کوتاه و بلند، سرستون، مجسمه های زیبا، قوس ها و… می باشد. از نکات اصلی در طراحی نمای کلاسیک تقارن، توازن، هارمونی و… است. در این نما قوس ها و خطوط منحنی بیشتر به چشم می خورد تا حس نرمی و لطافت را به بیننده القا نماید.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *