دیزاین ویلا

دیزاین ویلا لاکچری

چرا برای داشتن دیزاین ویلا مناسب به معمار نیاز داریم؟

دیزاین ویلا امروزه یک نیاز اساسی است، زیرا هر فردی سبک زندگی خاص خود را دارد و بر اساس نیازهای شخصی خود زندگی می‌ کند. افراد برای دستیابی به ارزش‌ های خود زمان و انرژی زیادی صرف می‌ کنند. و یکی از ارزش‌ های این افراد داشتن مکانی آرام و مناسب است که به صورت کامل با سبک زندگی شخص تطبیق داده شده است. طراحی فضاهای معماری در این مسیر قرار دارد. و بزرگترین گام برای دستیابی به این ارزش‌ ها است. معماران با دانش و تجربه خود می‌ توانند شما را به ویلا‌ی ایده‌ آل تان هدایت کنند. و اگر این کار را به متخصصان بسپارید، فضاهای با کیفیت بسیار بالاتری خواهید داشت، حتی شاید از ایده‌آل تان هم بهتر باشند. معماران در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی فضاهای گوناگون دانش کافی دارند و می‌ توانند به شما در این حوزه کمک کنند.

دیزاین ویلا چگونه انجام می‌شود؟

دیزاین معمارانه فضاها از به وجود آمدن فضاهای پرت جلوگیری می‌ کند. همانگونه که اشاره شد، بهتر است طراحی ویلا توسط معماران متخصص انجام گیرد. معماران با داشتن شناخت کاملی از استانداردهای فضاهای گوناگون، به ویژه ویلاها، قادرند طراحی مناسبی را ارائه دهند. طراحی معمارانه فضاها از به وجود آمدن فضاهای نابالغ که کیفیت بالایی ندارند، جلوگیری می‌ نماید. با استفاده از طراحی معمارانه، بهترین استفاده از فضا، ابعاد کار، شرایط زمین، دسترسی‌ ها و سایر عوامل مهم صورت خواهد گرفت. در کل طراحی و دکوراسیون فضاهای ویلایی مراحل متعددی را شامل می‌ گردد.

شناخت کامل کارفرما

جهت دیزاین ویلا بایستی کارفرما را به خوبی بشناسیم. یعنی از نیازها، سبک زندگی و حتی علایق او اطلاع داشته باشیم. تنها در این صورت است که می‌ توانیم ویلایی طراحی نماییم که کارفرما را راضی کند.

اطلاع از وضعیت و دسترسی‌ های زمین

بایستی زمین مورد نظر را به خوبی بررسی و تحلیل نماییم. در این صورت نقاط قوت و ضعف زمین را می‌ شناسیم. این کار در طراحی به ما کمک بزرگی می‌ کند.

بررسی فضاهای مورد نیاز کارفرما

جهت داشتن یک ویلای مناسب به فضاهای خاصی نیاز داریم. بعضی از کارفرماها فضاهای خاصی را در ذهن خود در نظر دارند. به عنوان معمار بایستی این دسته از فضاها را نیز علاوه بر فضاهای اصلی طراحی کنیم.

طراحی ویلا
دیزاین ویلا

برای دیزاین ویلا به چه فضاهایی نیاز داریم؟

  • فضای اصلی
  • فضای تفریحی
  • فضای خدماتی

فضای اصلی نیازهای اصلی ما را برطرف می‌ کند. در حقیقت فضاهایی مثل نشیمن، آشپزخانه، اتاق‌ها، سرویس بهداشتی و حمام جز فضاهای اصلی ویلا محسوب می شود. فضای تفریحی برای تفریح و ثبت لحظات خوش طراحی می‌ گردند. این دسته از فضاها اغلب در آپارتمان‌ های مسکونی وجود ندارند. به عنوان مثال استخر، سونا، جکوزی، اتاق بازی، فضای سبز، اتاق تلویزیون یا سالن‌ های سینمایی ویژه ای جز این دسته از فضاها می‌ باشند.

فضای خدماتی نیز فضاهایی می باشند که خدمات خاصی را به ساکنین عرضه می‌ نمایند. به عنوان مثال لاندری روم یا آشپزخانه کثیف جز این دسته از فضاها می‌ باشند. در ابتدا ممکن است تصور نمایید که وجود این فضاها در ویلا نیاز نیست. ولی در دراز مدت متوجه می‌ شوید که فضاهای خدماتی از نیازهای اساسی هر ویلایی می باشد.

نکته اساسی برای داشتن ویلای خوب

وجود فضاهای بیان شده دیزاین ویلا را تضمین نمی‌ نماید. یعنی جهت طراحی مناسب و عالی بایستی اصول و قواعد طراحی فضا رعایت شود. فقط داشتن فضاهای گوناگون طراحی آن فضا را منحصر به فرد نمی‌ نماید. بلکه بایستی در طراحی فضاها نکات و اصول معماری رعایت شود تا آن فضا را به کیفیت مناسب خود برساند. البته یک معمار متخصص و کاربلد می‌ داند که در نظر گرفتن سلیقه و سبک زندگی ساکنین در بهتر شدن طراحی تاثیر بسیاری دارد. بنابراین در طراحی خود از آن بهره‌مند می‌ گردد.

دیزاین و طراحی محوطه ویلا

در دیزاین ویلا محوطه‌ ی آن نقش موثری دارد. افراد بسیاری ویلای خود را تنها به علت داشتن محوطه نامناسب یا دسترسی بد ویلا فروخته یا رها کرده‌اند. بدون شک برای داشتن طراحی معمارانه بایستی محوطه‌ ی خوبی را طراحی نماییم. بر اساس آمار بیش‎ترین وقت افراد در ویلاها داخل محوطه می گذرد. به همین علت ما جهت طراحی محوطه ارزش بسیاری قائل هستیم. یک ویلای با کیفیت محوطه‌ ی بسیار عالی و خاصی دارد. طراحی محوطه‌ ی ویلاها دارای موارد زیر است.

  • طراحی مسیرها با دسترسی درست برای پیاده و سواره
  • طراحی فضاهایی به عنوان فضای سبز و فضای عبور و مرور
  • نورپردازی مناسب و زیبا در شب
  • طراحی باربیکیو
  • طراحی آلاچیق
  • طراحی استخر رو باز در مکانی درست و مناسب

در محوطه‌ ی ویلاها می‌ توانید این فضاها را طراحی نمایید. البته ویژگی اصلی این فضاها دسترسی درست و مناسب آن‌ ها است. یعنی اگر شما زیباترین استخر را طراحی نمایید. ولی افراد به آن دسترسی خوبی نداشته باشند، کیفیت ویلا پایین می‌ آید. حتی بعضا محلی که آلاچیق یا باربیکیو در آن طراحی شده است اصلا دسترسی خوبی نداشته و قاعدتا استفاده از این فضا ها را دشوارتر کرده است.

متریال مورد استفاده در دیزاین ویلاها

متریال یکی از جذاب‌ ترین و اصلی ترین شاخه‌ های مرتبط با معماری است. و میتوان آن را مهم ترین عنصر تشکیل دهنده معماری و طراحی و اجرای ویلا دانست. متریالی که در ساختیم بنا مورد استفاده قرار داده می شود. بسیار مهم است و بر اساس سبک انتخابی بنا می‌ توان از متریال های طبیعی و یا مصنوعی به کار برد. البته این نکته نیز قابل اهمیت است که مصالحی که در ساخت بنا از آن به کار می رود. همچنین همه روزه نیاز تغییر بوده و با نمونه‌ های جدیدی روبرو می‌ شویم. انتخاب متریال مناسب برای کلیه ی بخش های یک ویلا قابل اهمیت است و بایستی به زیبایی، استحکام و هزینه‌ ای که باید به منظور تهیه متریال پرداخت نیز توجه شود. البته در حال حاضر استفاده از متریال های غیر معمول نیز بسیار مرسوم شده و می‌ تواند ویلا سازی و طراحی ویلای شما را خاص و متمایز نماید.

طراحی ویلا
دیزاین ویلا

 سبک‌ های مختلف ویلا

در ویلا سازی و طراحی ویلا نیز از سبک‌ های مختلفی الگو برداری شده است. و بر اساس خواست و سلیقه مشتری یکی از سبک‌ های معمول طراحی و اجرا می‌ گردد. از انواع سبک‌ های طراحی و اجرای ویلا می‌ توان به سبک ویلای کلاسیک، ویلای مدرن و ویلای تلفیقی اشاره داشت.

ویلای کلاسیک

دیزاین ویلای کلاسیک سبکی با سابقه و به اصطلاح شناسنامه دار می باشد که دارای شکوه و عظمتی خاص بوده و از قدیم این سبک ویلا بسیار مورد استفاده قرار می‌ گرفته. در سبک کلاسیک بیشتر از متریال سنگ جهت ساخت آن استفاده شده و مجسمه‌ های سنگی به همراه آب نماهای بزرگ از خاصیت های بارز این سبک ویلا هستند.

دیزاین ویلای مدرن

در طراحی و اجرای ویلا‎‎، ویلا سازی و دیزاین ویلا به سبک مدرن سادگی حرف اول را زده و تزئینات و رنگ‌ های فراوان در این سبک چندان قابل اهمیت و توجه نبوده و ظاهر ساده این سبک معماری است که آن را متمایز و خاص نموده است.

ویلای تلفیقی

شاید بتوان گفت که تعریف دقیق و کاملی برای سبک تلفیقی وجود ندارد. و این سبک از معماری ترکیبی از انواع سبک‌ های کلاسیک، مدرن و روستیک می‌ باشد. و فضایی که در این سبک از معماری ایجاد می‌ گردد خاص و منحصر به فرد است و فقط به مالک آن تعلق دارد.

یک شرکت و گروه طراحی و اجرای ویلا لاکچری به خوبی میتواند شما را در انتخاب سبک مورد نظرتان یاری نموده و اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهد.

نکته‌ ی آخر در مورد طراحی و دیزاین ویلا

به عنوان نکته آخر در دیزاین ویلا معمار بایستی تمام تلاش خود را کند تا ساکنین در ویلای خود راحتی و آسودگی را تجربه نمایند. طراحی فضاها و ساخت سازه‌ هایی که در ابتدا فقط در ذهن معمار است، برای او بسیار لذت‌ بخش است. البته به شرطی که ساکنین نیز از کار راضی باشد. بدون شک اگر معمار کار خود را به درستی و طبق اصول و قواعد معماری و با شناخت کامل از سلیقه کارفرما انجام دهد، به این اصل مهم دست پیدا می‌ یابد.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *